Digitalna pismenost- Živeti u eri digitalne pismenosti

Istraživanje Media i reform centra Niš o medijskoj pismenosti među niškim srednjoškolcima ukazuje da se čak 78% srednjoškolaca[1]informiše putem interneta. Iako većina njih koristi društvene mreže, pretežno za komunikaciju (oko 50%), istraživanje je pokazalo da mladi nedovoljno obraćaju pažnju na osobenosti digitalnog prostora, pa često koriste alate o kojima ne znaju dovoljno, ili pak ostavljaju digitalni trag na nepoznatim i neispitanim onlajn mestima.

Savremeni koncept medijske pismenosti neodvojiv je od potrebe za digitalnom pismenošću. Medijska pismenost podstiče pristup tehnologijama i korišćenje raznih instrumenata, pomoću kojih se informacije primaju, oblikuju i distribuiraju. Stoga je potrebno stalno razvijanje kompetencija neophodnih za korišćenje komunikacionih tehnologija, a četiri videa posvećena toj temi, dve radionice o medijskoj i informacionoj pismenosti, i jedan bonus video doprineće boljem razumevanju upotrebe digitalnih alata.Kanal komunikacije nije sam po sebi dobar ili loš, već je onakav kakav mu je način upotrebe. Zato je cilj ovog projekta da na kreativan i mladima blizak način predstavi mogućnosti novih tehnologija pružajući im smernice za bezbedan „boravak“ u digitalnom prostoru.


Projekat je podržan od strane Novosadske novinarske škole