Srbija je na putu ka Evropskoj uniji skoro već 16 godina. Tokom svih tih godina, Vlade koje su se smenjivale isticale su kao prioritet pristup Srbije EU. Međutim, podrška građana ulasku u EU je iz godine u godinu sve manja. Najnovije istraživanje iz prošle godine pokazuje da 48% građana Srbije podržava ulazak u EU. U odnosu na 2004. godinu, to je smanjenje od čak 25%.
Zašto je došlo do ovoga? Šta se promenilo? Šta mediji/novinari čine u vezi sa tim? Olakšavaju ili otežavaju situaciju? Ovde možete preuzeti kompletan izveštaj pod nazivom „Izgubljeni u tranziciji, zaglavljeni između istoka i zapada“, autora Mladena Velojića iz Media i reform centra Niš. Pored nacionalnog izveštaja, ovde možete pogledati i regionalni izveštaj, koji na sličan način prikazuje sliku o stanju medija u regionu.
Izveštaji su deo programa Partnerstvo za razvoj medija jugoistočne Evrope, koji implementira konzorcijum medijskih organizacija iz Albanije, Bosne i Hercegovine, Makedonije, Crne Gore, Srbije, Bugarske i Rumunije. Partnerstvo ima za cilj dovođenje novih stejkholdera na javnu raspravu u vezi sa medijskim slobodama i nezavisnosti i podsticanje na stvaranje sinergije između medijskih organizacija i aktera (sindikata, izraživačkih grupa, nastavnika, roditelja, državnih aktera, itd.). Projekat se bavi trima glavnim temama: uslovima rada novinara, medijskim obrazovanjem (i za novinare i za javnost) i slobodom izražavanja.