Koncept medijske pismenosti u Srbiji je prepoznat kao deo procesa pristupanja Evropskoj uniji. Potreba za promocijom medijske pismenosti u Srbiji ima dva glavna pokretača. Jedan je strukturan i u vezi je sa političkim i ekonomskim repovima koji se vuku iz prošlosti i koji se ogledaju u kriznim situacijama:(raspad države, tranzicija, siromaštvo, veliki uticaj medija u društvu, kao i značajan uticaj na političke i ekonomske strukture u medijima, na zaostajanje obrazovnog sistema, itd). Ovaj segment je snažno povezan sa procesom pridruživanja EU.
Istraživanje sprovedeno tokom 2016, ukazuje na to da kvalitet medijskog izveštavanja u Srbiji opada, kao i da je stanje u medijima sve gore. S druge strane, podaci govore da se pojavljuje velika potreba za edukacijom iz oblasti medijske pismenosti, kao i generalno nužnost za podizanjem svesti o značaju ove teme za sve građane
Ceo dokument u vezi sa analizom medijske pismenosti u Srbiji možete preuzeti ovde.