Studija izvodljivosti o nezavisnom medijskom fondu

 

Media i reform centar Niš, u saradnji sa Institutom za održive zajednice, a uz podršku USAID-a, sproveo je Studiju izvodljivosti o nezavisnom medijskom fondu. Studiju su uradili vodeći domaći konsultanti u oblasti prikupljanja sredstava i strateškog planiranja, a deo istraživanja sproveo je tim Biroa za društvena istraživanja – BIRODI.

Media i reform centar Niš, u saradnji sa Institutom za održive zajednice, a uz podršku USAID-a, sproveo je Studiju izvodljivosti o nezavisnom medijskom fondu. Studiju su uradili vodeći domaći konsultanti u oblasti prikupljanja sredstava i strateškog planiranja, a deo istraživanja sproveo je tim Biroa za društvena istraživanja – BIRODI.

Studija je rađena sa ciljem da ustanovi da li postoji interesovanje za formiranje nezavisnog medijskog fonda koji bi pomogao razvoj medija, a obuhvatila je predstavnike donatora, biznis sektora, države, medija i građane.
Analiza dobijenih rezultata pokazala je kompleksnost srpske medijske scene, što je i podsticaj za dalji rad na osnivanju ovakvog fonda ili razvoj već ustanovljenih načina podrške medijima, naročito u svetlu donetih novih medijskih zakona.
Različite grupe anketiranih aktera medijske scene u Srbiji, istakle su da medijima nedostaje kvalitetan sadržaj, i to pre svega iz oblasti dubljih političkih i ekonomskih analiza, kao i kritička debata o problemima sa kojima se građani svakodnevno susreću. Takođe, nedovoljna zastupljenost obrazovanja, nauke i kulture u programima medija, jedan je od jačih utisaka anketiranih.
Osnivanje medijskog fonda doprinelo bi pozitivnim promenama u određenim aspektima rada medija, a rezultati bi bili kvalitetniji medijski sadržaji dostupniji široj javnosti. Takođe, partnerstvo i poverenje između medija i građana, koji žude za objektivnijim i kvalitetnijim informisanjem, potrebno je dalje jačati i razvijati.
U tom cilju, kao svojevrstan vid prezentacije ovog dokumenta, Media i reform centar Niš pokreće debatu u kojoj će učestvovati javne ličnosti pozvane da iznesu svoj stav kroz autorske tekstove, a koji će biti objavljeni u dnevnoj štampi i u on-lajn medijima.

Studija je rađena sa ciljem da ustanovi da li postoji interesovanje za formiranje nezavisnog medijskog fonda koji bi pomogao razvoj medija, a obuhvatila je predstavnike donatora, biznis sektora, države, medija i građane.
Analiza dobijenih rezultata pokazala je kompleksnost srpske medijske scene, što je i podsticaj za dalji rad na osnivanju ovakvog fonda ili razvoj već ustanovljenih načina podrške medijima, naročito u svetlu donetih novih medijskih zakona.

Studija je rađena sa ciljem da ustanovi da li postoji interesovanje za formiranje nezavisnog medijskog fonda koji bi pomogao razvoj medija, a obuhvatila je predstavnike donatora, biznis sektora, države, medija i građane.
Analiza dobijenih rezultata pokazala je kompleksnost srpske medijske scene, što je i podsticaj za dalji rad na osnivanju ovakvog fonda ili razvoj već ustanovljenih načina podrške medijima, naročito u svetlu donetih novih medijskih zakona.

Projekat je podržan od strane USAID