Digitalizacija u Srbiji je, urpkos ranijim poteškoćama, kvalitetno sprovedena, napominje se u izveštaju o digitalizaciji u državama regiona. Prema rečima direktora Media i reform centra Niš Mladena Velojića, “digitalizacija u Srbiji je primer kako država, kad ima volje, može da uspešno sprovede procese koji su preduslov za brži ulazak u EU”.
Budući da digitalizacija elektronskih medija podrazumeva i njihova značajna ulaganja, isprva se mislilo da će ovaj proces ugasiti sitnije medije. Država Srbija je, međutim, subvencijama omogućila da mediji pokriju tek petinu troškova.
Prvi rok za digitalizaciju, 4. april 2012, Srbija nije ispoštovala. Naredni rok, jun 2015, bio je i više nego dovoljan da se kod nas digitalizacija uspešno implementira. Osim tehničkog aspekta, koji podrzumeva kvalitetniju sliku i ton, digitalizacija medija je kod nas uspešno sprovedena i kada je reč o dostupnosti digitalizovanih medija.
“Intenzivnom reklamnom kampanjom sa prepoznatljivim licima iz javnog života i besplatnim set top box uređajima za prijem digitalnog signala, mediji, sada digitalizovani, dostupni su svim građanima Srbije”, ocenio je u svom izveštaju direktor Media i reform centra Mladen Velojić.
Ovaj izveštaj, drugi od šest posvećenih slobodi izražavanja u regionu, deo je istraživanja SEENPM mreže, koja okuplja medijske organizacije iz jugoistočne Evrope – Albanije, Bosne i Hercegovine, Makedonije, Crne Gore, Bugarske, Rumunije i Srbije.