Da je medijsko obrazovanje nužno u našem društvu, pokazalo je istraživanje o medijskoj pismenosti sprovedeno u niškim srednjim školama. Istraživanje Filozofskog fakulteta i Media i reform centra Niš obuhvatilo je 18 niških srednjih škola i u njemu su učestvovali maturanti, njihovi roditelji i profesori.
“Rezultati istraživanja pokazuju veliku potrebu za medijskim obrazovanjem i đaka i roditelja. Demokratski procesi zahtevaju medijski pismene ljude”, zaključio je profesor Filozofskog fakulteta dr Zoran Aracki.
Istraživanje je obuhvatilo 3688 ispitanika, što se smatra obimnim istraživanjem i na republičkom, a pogotovo na lokalnom nivou. “U istraživanju koje je trajalo tri meseca učestvovalo je 1687 maturanata, 1206 roditelja i 795 profesora. Ispitanici su istraživanje veoma ozbiljno shvatili, jer je zanemarljiv broj nepopunjenih upitnika”, istakao je koordinator istraživanja Nikola Stojanović.
Nešto više od polovine maturanata smatra da je delimično informisano o aktuelnim dešavanjima. Najviše se informišu putem društvenih mreža, a od igranih programa najradije gledaju serije i filmove, dok dokumentarne programe prati tek patina ispitanih maturanata.
“Nekad su roditelji opismenjavali decu, sada to sve više čine mediji”, ocenio je šef Departmana za novinarstvo i komunikologiju Filozofskog fakulteta u Nišu prof. dr Vladeta Radović.
Istraživanje medijske pismenosti deo je višegodišnje saradnje Filozofskog fakulteta i Media i reform centra Niš. “Drago mi je što memorandum o saradnji koji smo potpisali nije ostao mrtvo slovo na papiru već daje konkretne rezultate”, rekao je direktor Media i reform centra Mladen Velojić.
Istraživanje je pokazalo i da mlađe i starije generacije različito gledaju na društvene mreže. Dok ih roditelji i profesori vide kao sredstvo širenja informacija, maturanti ih doživljavaju kao način povezivanja ljudi.